2020. március 25., szerda

A queer feminista zsidók jogvédelme és Jézus Krisztus


Pár hónapja elvégeztem egy etnikai eredetet vizsgáló DNS-tesztet. Ott kiderült, hogy - ajaj -7,6%-ban zsidó vagyok. Nagyon nem lepett meg, hiszen ismertem annyira a családom történetét - és persze kis náciként kamaszkoromban aggodalmaskodtam, hogy a nürnbergi törvényeket nehogy meghaladja az arány - , hogy kb. erre is számítottam. ( Egyébként bőven nem szegem meg a nürnbergi törvényeket ha valakit ez esetleg még érdekelne.) A lényeg nem is ez, hanem, hogy a fellelt távoli dns-rokonok kutakodásában találtam egy berlini queer zsidó feministát. Ez az öndefiniciója is a szociális médiában. Aztán nézegetve a képeit, rájöttem ez egy mozgalom vagy klub. Rendezvényeik vannak, tüntetések stb. a queer zsidó feministák jogaiért. Ugyhogy végig gondoltuk, hogy ez krisztusilag milyen helytelen. Na nem azért mert queerek, zsidók és feministák, hanem, hogy olyan mellett állnak ki, ami saját magukat jelenti. Ez pedig nem csak rájuk vonatkozik, hanem rengetegen vannak, akik olyan csoportok jogaiért állnak ki, ami saját maguk. Saját magukért állnak ki valójában. Ha követném messzi-messzi rokonom példáját, akkor én mondjuk kiállnék a krónikus bélgyulladásban szenvedő diszkalkuliás heterókért. Biztos van pár még rajtam kívül is. Annyi biztos, mint quuer zsidó feministából. Könnyű lenne átérezni a bajukat hiszen csak a saját bajom kell átérezni. Pont ezért nem krisztusi. Krisztus tanítása pont az, hogy olyan elesett emberekért álljunk ki, akikkel akár semmi kapcsolatunk és azonosulásunk nincs. Ez a szeretet. Jézus ezt mondja:

“Ha azokat szeretitek, akik szeretnek titeket, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik. És ha azokkal tesztek jót, akik veletek jót tesznek, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is ugyanezt teszik. És ha azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy visszakapjátok, mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt bűnösöknek, hogy visszakapják azt, ami jár nekik. Ti azonban szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a hálátlanok és gonoszok iránt. Legyetek irgalmasok, amint a ti Atyátok is irgalmas!” (Mt 5,38-48)

Ha valami nőgyűlölő proli, homofób frusztrált hetero, ortodox rabbi kikel elennünk, akkor kiállok a feministákért, queerekért, reformzsidókért. De ha a queer, femi-zsidók kelnek ki frusztráltan mindaz ellen, ami nem ők, akkor antifeminista, heteró, ortodox zsidó védő leszek. De semmiképpen sem követelek megértést és jogokat annak, ami valójában én vagyok. Addig csak is magamat szeretem valójában. Napjaink liberálisaival pedig pont ez a probléma. Azt látjuk, hogy azokért állnak ki, ami ők! A megértés és empátia pedig sehol sincs. Holott mennyivel nemesebb lenne ha a híres Voltairenek tulajdonított mondat szerint élnének: “Nem értek egyet azzal, amit mondasz, de halálomig harcolni fogok azért, hogy mondhasd”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése